Delte meninger

Det nære sundhedsvæsen skal styrkes – men hvem skal have ansvaret?

Sundhedsvæsenet er under et stort pres, og med stadigt flere ældre og kronikere vil udfordringerne kun blive større i årene, der kommer. Der skal derfor tænkes nyt og mere forebyggende. Men om det skal foregå i regi af sundhedsklyngerne eller regionerne, har KL og Danske Regioner delte meninger om.

11. 02. 2024 - kl. 21:08
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Sagen kort

Sundhedsvæsenet er under et stort pres, og med stadigt flere ældre og kronikere vil udfordringerne kun blive større i årene, der kommer. Der skal derfor tænkes nyt og mere forebyggende. Men om det skal foregå i regi af sundhedsklyngerne eller regionerne, er der delte meninger om.