På hovedet

Jordmasserne løfter Gl. Århusvej to meter og fjerner simpelthen vejen på en strækning. Nu er det en katastrofe

Randers’ kommunaldirektør, Jesper Kaas Schmidt, blev i midten af december med ét en af Danmarks mest omtalte personer. Han står i spidsen for en organisation, der pludselig stod med opgaven at afværge et gigantisk jordskred og en mulig miljøkatastrofe.

Foto: Randers Kommune

05. 02. 2024 - kl. 05:39
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

10. december 2023

12.00:
For første gang hører jeg, at jorden hos Nordic Waste er i så alvorlig bevægelse, at det er på vej ud af kontrol. Jeg stoler selvfølgelig på, at virksomheden har styr på deres jord, som de har lovet. På det her tidspunkt har jeg ingen idé om, hvad det er, vi går i møde.

19. december 2023

10.00:
Jeg bliver kaldt ud på pladsen, da Nordic Waste meddeler, at de ikke er i stand til at håndtere opgaven. Området er meget kaotisk. Medarbejderne får fri og forlader området sammen med ledelsen. Vi rykker alle folk, der har med sådan noget at gøre, ud fra rådhuset. Nordic Waste havde entreret med forskellige entreprenører, og dem spørger vi, om de vil arbejde for os. Det vil de heldigvis gerne. Hvis de var kørt hjem, havde vi været på den.