Kommunalvalg

Viceborgmester hopper fra R til K

Frederiksbergs viceborgmester Morten Jung havde bebudet sit stop i kommunalpolitik. I weekenden tog han en ny beslutning. Han stiller op ved efterårets kommunalvalg og skifter De Radikale ud med Konservative.

05. 04. 2017 - kl. 10:12
Tekst af Admin User, umbraco@cabana.dk

Frederiksbergs viceborgmester og formand for kultur- og fritidsudvalget Morten Jung repræsenterer ikke længere De Radikale, men har valgt at skifte til Konservative. Samtidig har han omgjort sin beslutning om at droppe ud af kommunalpolitik. Han stiller nu op ved efterårets kommunalvalg. En beslutning, der blev taget så sent som i weekenden, fortæller Morten Jung til Nyhedsmagasinet Danske Kommuner.

– Jeg var til repræsentantskabsmøde i Frederiksberg Idræts Union, hvor jeg fik en hædersbevisning for min indsats. Lige pludselig var der en masse følelser, som jeg ikke rigtigt kunne kontrollere, og det sagde mig, at hvis det er sådan, jeg har det, så er jeg nødt til at fortsætte. Mit hjerte ligger i kommunalpolitik, siger Morten Jung.