Folkeskolen er for kedelig
Nye tal fra Dansk Center for Undervisningsmiljø (DCUM) viser, at hver tredje elev i landets 7.-9. klasser keder sig i timerne. Det er et problem for indlæringen, mener forsker.

Des mere eleverne keder sig i timerne, des mindre lærer de. Det mener lektor Hans Henrik Knoop fra Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse på Aarhus Universitet.
Allerede tilbage i 2016 forsøgte han at råbe op omkring problemet. Men det har indtil nu ikke haft en effekt. I hvert fald er andelen af 7.-9. klasses elever, der "tit" eller "meget tit" finder undervisningen kedelig, steget fra 31,1 procent i 2016 til 33,4 procent i 2017. Det viser nye tal fra en rapport udarbejdet af Dansk Center for Undervisningsmiljø (DCUM).
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her