Udbetaling Danmark er for længe om klagesager
Folketingets Ombudsmand kritiserer Udbetaling Danmark. Organisationen er for længe om at genvurdere klagesager vedrørende boligstøtte. I 2016 overholdt den kun fristen på fire uger i 26 procent af tilfældene.

I 2016 var det kun i 26 procent af tilfældene, hvor Udbetaling Danmark overholdt behandlingstiden af klagesager om boligstøtte. Det er en uheldig udvikling fra 2015, hvor 31 procent af sagerne overholdte tidsfristen på 4 uger. Folketingets Ombudsmand kritiserer situationen.
− Borgeren kan ikke få sin sag videre til Ankestyrelsen, før Udbetaling Danmark har set på sagen igen, og derfor siger reglerne, at det skal ske hurtigt, siger Folketingets Ombudsmand Jørgen Steen Sørensen.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her