Headspace kan betale sig
Det kan betale sig for kommunerne at etablere og støtte Headspace-centre, der yder rådgivning til sårbare unge, viser ny rapport. Den tidlige hjælp til de unge kan være med til at fastholde dem i uddannelse og arbejde, hvilket der er store samfundsmæssige og økonomiske gevinster i.

En tidlig indsats betaler sig har været et mantra, der er blevet gentaget mange gange, når der er blevet diskuteret tiltag på det sociale område i kommunerne. "Invester, før det sker", har blandt andet været KL's slogan.
Analysebureauet Incentive konkluderer i en ny rapport, at der er noget om snakken, når det kommer til Headspace. Det er et anonymt og gratis rådgivningstilbud til børn og unge i alderen 12-25 år, som er baseret på frivillighed og et samarbejde med kommunerne. I dag er der centre i 16 kommuner, hvor 400 frivillige yder rådgivning.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her