Gå til hovedindhold
Demokrati
Kommunalvalg

Medier vil hive unge i stemmeboksen

En række af Danmarks største medier har indgået et samarbejde, der skal løfte stemmeprocenten hos de unge. Det er vores pligt, siger chefredaktør.

30. 03. 2017 - kl. 11:28
Tekst af Jon Kirketerp Jørgensen

Et nyt samarbejde mellem en række landsdækkende og regionale medier og Syddansk Universitet skal forsøge at få de unge vælgere til at interessere sig for kommunalvalget til november. Ambitionen er at få løftet stemmeprocenten blandt de 18-25 årige op til 80 procent.

Samarbejdet består af DR, DR Fyn, TV2, TV2 Fyn, Syddansk Universitet og Jysk Fynske Medier. Sidstnævntes ansvarshavende chefredaktør mener, at licensfinansierede medier og medier, der får mediestøtte, har pligt til at understøtte demokratiet.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her