Hængekøjer skal give bedre pauser
Det er vigtigt, at skoleelever har et frirum, hvor de kan lade op inden næste lektion. Derfor har eleverne på Hovedgård Skole i Horsens emneuge om, hvordan man skaber indholdsrige pauser.

700 elever på Hovedgård Skole i Horsens er midt i en emneuge, hvor temaet er at få det bedste frikvarter. På skemaet står der blot "pause", men det er ikke fordi, eleverne ikke laver noget. Tværtimod arbejder de hårdt med at finde ud af, hvordan de kan skabe indholdsrige pauser i løbet af deres skoledag.
− Vi har lidt en tendens til at forbinde frikvarterer med konflikter og gårdvagter. Men ved at sætte fokus på den gode elevpause både ude og inde, er vi med til yderligere at styrke grundlaget for indlæring. Da skolen så tilmed ønsker at forbedre udearealerne, er det oplagt at inddrage eleverne i, hvordan fremtidens skole skal se ud, siger pædagogisk leder Lisbet Collett-Overgaard.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her