Kommunerne har svært ved at udbyde velfærdsopgaver
70 procent af kommunaldirektørerne oplever, at det er sværere at udbyde opgaverne på velfærdsområdet end det tekniske. Der er behov for innovation, udvikling og samarbejde, hvis udfordringen skal løses.

Når kommunerne får private til at løse opgaverne på det tekniske område, oplever de både økonomiske gevinster og få barrierer. Men når det gælder velfærdsområdet, bliver tingene straks sværere.
Det viser en ny undersøgelse fra Momentum blandt kommunaldirektørerne. Her svarer 70 procent, at der er større barrierer i samarbejdet med private leverandører på velfærdsområdet sammenlignet med det tekniske område. Der er behov for, at kommunerne og de private leverandører samarbejder om at udvikle innovative løsninger, hvis barriererne skal overvindes.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her