Lær for Livet giver anbragte børn selvtillid og bedre faglighed
Egmontfonden har siden 2013 hjulpet anbragte børn og unge gennem et seksårigt læringsprogram kaldet Lær for Livet. En ny rundspørge blandt de 41 kommuner, der er med i samarbejdet, viser, at programmet gør en forskel.

Anbragte børn klarer sig generelt dårligere i skolen, og langt færre af dem gennemfører en ungdomsuddannelse end deres jævnaldrende. Men Egmontfondens landsdækkende, seksårige læringsprogram, Lær for Livet, som bliver ført i tæt samarbejde med 41 af landets kommuner, ser ud til at gøre en stor forskel for anbragte unges faglighed – og selvtillid.
En ny rundspørge blandt sagsbehandlere i de 41 medvirkende kommuner viser, at 88 procent af dem oplever, at Lær for Livet bidrager positivt til børnenes faglige udvikling. 87 procent oplever, at børnenes personlige og sociale udvikling går i en bedre retning, og 87 procent oplever, at programmet styrker de anbragte børns motivation og læringslyst.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her