Hver femte føler sig urimeligt behandlet
Hver femte borger, der søger om social støtte fra deres kommune, føler sig urimeligt behandlet. Det viser ny undersøgelse fra Institut for Menneskerettigheder.

Borgere, der har brug for hjælpemidler, aktivitetstilbud eller anden social støtte fra kommunen, oplever, at det er svært at kommunikere med sagsbehandleren. Det er et tegn på, at retssikkerheden ikke fungerer optimalt i kommunerne, vurderer Institut for Menneskerettigheder.
– Det er i høj grad i kommunerne, at borgerne møder myndighederne, og det er ofte her, den menneskeretlige beskyttelse gennemføres i praksis. Derfor er det problematisk, at så mange borgere oplever det som vanskeligt at søge om støtte i deres kommune, siger seniorforsker Anette Faye Jacobsen fra Institut for Menneskerettigheder.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her