Gå til hovedindhold

16

24 resultater

Ånden fra Ny Start for folkeskolen lever på Folkemødet

Lås ikon
Skole

Forholdet har i mange år været dårligt. Men nu ligger det i kortene, at kommunerne og lærerne skal finde sammen om en ny start for folkeskolen. Lærernes formand Anders Bondo har mærket den nye ånd på Folkemødet.

Ånden fra Ny Start for folkeskolen lever, har Anders Bondo mærket på Folkemødet. Her med et tilfældigt forbipasserende barn. Foto: Thomas Kokholm Nielsen

5 hurtige fra de sociale medier

Lås ikon

Har du også mistet overblikket over de mange tusinde tweets, facebookopslag og instagramposts? Fortvivl ej! Vi har støvsuget, sorteret, udvalgt og samlet os frem til fem digitale højdepunkter fra lørdagens Folkemøde.

Amalie Have: Kvindekroppen skal ikke være en kampplads

Lås ikon

Nyhedsmagasinet Danske Kommuner har mødt en række folkemødedeltagere til arrangementer og på gaderne og spurgt til deres oplevelser. Her kan du høre om feministisk aktivist Amalie Haves første debatoplevelse på Folkemødet og få hendes råd om adfærd på de sociale medier.

– Der er en tendens til at kvinder fremstilles som enten en krop eller en hjerne, men vi er begge dele, siger 23-årige Amalie Have, der er feministisk aktivist. Foto: Sascha Reiffenstein Petersen

Drenge må også få neglelak på

Lås ikon
Ligestilling

En mandlig pædagog, der bytter glansbilleder og servietter med børnehavebørn kan være et hit. Et godt eksempel fra daginstitutionsområdet, som vil af med kønsstereotyperne.

I må gerne trække i klaphatten

Lås ikon

Kristian Thulesen Dahl holdt fodboldoptakt med grænseværn og bank til EU og dem, som vil nedbryde nationalstaten.

Foto: Tom Ekeroth

Stikker digitaliseringen af med folkeskolen?

Lås ikon
Skole

Digitalisering ødelægger læringen, mener forsker. Nej, mener læringskonsulenten. De digitale læringsmidler er inde i en ny udvikling, men skal bruges og indkøbes med omtanke. Lærerne og kommunerne mangler viden.

Den forsigtige optimist og pessimisten. Pædagogisk Konsulent Rikke Egeberg tror på den digitale udvikling af folkeskolen, mens forsker Alexander von Oetinger gerne vil trække i nødbremsen. Foto: Thomas Kokholm Nielsen