Stigende antal henvendelser til Borgerådgiveren i København
Antallet af henvendelser til Borgerrådgiveren i Københavns Kommune er steget. Kommunen skal være bedre til at vurdere juridiske og retssikkerhedsmæssige risici, mener borgerrådgiver Johan Busse.

Der er sket en stigning i antal henvendelser til Borgerrådgiveren i Københavns Kommune, der i beretningsåret 2017 modtog 863 sager til skriftlig behandling, mens de i sidste beretningsår modtog 783 sager. De 863 sager omfattede 1.295 klagepunkter. Samtidig er der også flere telefoniske henvendelser til Borgerrådgiveren, der håndterede 3.227 opkald, hvilket er cirka 10 procent flere end i 2016.
Det fremgår af borgerrådgiverens beretning for 2017, som behandles på et møde i borgerrådgiverudvalget i dag.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her