Gå til hovedindhold
Digitalisering
Borgerservice

Københavns Kommune vil være digital frontløber

Som landets største kommune vil Københavns Kommune gå forrest i udvikling og nytænkning af digitale løsninger.

Foto: Colourbox
28. 08. 2019 - kl. 10:30
Tekst af Tom Ekeroth

Genoptræning med hjælp fra en app, softwarerobotter, der sorterer og besvarer telefonopkald og nyt pas på få minutter med digital pasbestilling. Det er nogle af de mange digitale løsninger, som København i disse år satser stort på. For i en by, der vokser med ca. 10.000 borgere årligt, og hvor udgifterne til boliger, skoler og ældrepleje stiger støt, skal der tænkes nyt for at sikre et ordentligt niveau i kommunens velfærdsservice.

Derfor vil Københavns Kommune sætte yderligere turbo på udviklingen af digitale services - gerne med brug af ny teknologi som kunstig intelligens og softwarerobotter; teknologier, der rummer store muligheder for at frigøre kommunale kræfter til borgernære opgaver. Det fremgår af Københavns Kommunes digitaliseringsredegørelse 2019.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her