Digitale læremidler er ligesom bogen kommet for at blive
Er bogen virkelig forsvundet ud af folkeskolen? Der er grund til, at vi lige kommer bag om debatten og undersøger, hvor stort problemet egentlig er, siger formanden for KL’s børne- og undervisningsudvalg, Thomas Gyldal Petersen (S), i et svar til undervisningsministerens kritik af digitaliseringen i Folkeskolen.

I en artikel i Politiken i dag kritiserer børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S), at digitaliseringen af folkeskolen er løbet for stærkt og slår til lyd for at bogen får en højere status igen.
– Vi har gjort meget for at sparke gang i digitaliseringen i folkeskolen, fordi vi i sagens natur gerne vil have, at børnene lærer den nye verden at kende. I de senere år er det gået rigtigt hurtigt. Nu er vi nået dertil, hvor vi skal bremse en smule op, siger Pernille Rosenkrantz-Theil (S) til Politiken.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her