Telefonindustri vil blande sig i ældreplejen
Telefonproducenten Doro lancerer tryghedstjeneste, der skal sikre bedre og hurtigere hjælp til ældre, der for eksempel skal have fat i en pårørende. Vi skal være med til at løse fremtidens ældreudfordringer, skriver firmaet i en pressemeddelelse.

Der bliver flere og flere ældre i de europæiske lande, og det lægger et pres på sundheds- og plejepersonalet, der tager sig af dem. Den udfordring vil telefonproducenten Doro, der er kendt for at producere ældrevenlige mobiler, nu være med til at finde en løsning på. I en netop offentliggjort rapport peger Doro på, hvordan en del af løsningen på den store samfundsmæssige udfordring kan findes i smart-teknologiske løsninger målrettet seniorerne.
På den baggrund præsenterer Doro en sikkerhedstjeneste kaldet 'Response by Doro' - en ny tryghedstjeneste, hvor man med et enkelt tryk automatisk sender et nødkald til pårørende eller et særligt Doro-alarmcenter.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her