Ny undersøgelse: Udeskole giver bedre undervisning - hvis lærerne får tid til planlægning
Undervisning uden for skolens mure giver bedre undervisning og øger elevernes trivsel. Det viser en evaluering af projektet Udvikling af Udeskole, som VIVE har udarbejdet. Men udeskole fungerer kun, hvis lærerne får tid til planlægning.

Undervisningen bliver bedre og eleverne trives bedre. Men eleverne klarer sig ikke bedre fagligt, og det kræver, at skolerne afsætter tid. Det er nogle af konklusionerne i en evaluering af Projekt Udvikling af Udeskole, som VIVE har samlet i en rapport.
Projektet, der har løbet i skoleårene 2015/16 og 2016/17, er et samarbejde mellem VIA University College og Steno Diabetes Center Copenhagen og har haft deltagelse af en række skoler. Formålet var at udvikle et koncept for udeskole, hvor aktiviteter uden for skolens mure bliver koblet til den faglige undervisning. Resultatet skulle gerne være, at elevernes læring og trivsel øges.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her