Læreruddannelsen er forbedret, men for uambitiøs
Læreruddannelsen er på rette vej og er på en række områder forbedret efter reformen, men ambitionsniveauet bør løftes. Sådan lyder det i den netop offentliggjorte evaluering. Ministeren vil have en læreruddannelse på højt internationalt niveau.

Regeringens ekspertgruppe har offentliggjort den længe ventede evalueringsrapport af læreruddannelsen. Formanden for KL's Børne- og Undervisningsudvalg, Thomas Gyldal Petersen (S) hilser rapporten velkommen og hæfter sig i første omgang ved rapportens positive konklusioner.
– Jeg er særdeles tilfreds med, at evalueringen af læreruddannelsen nu slår fast, at uddannelsen er på rette vej, men også at det er et langt sejt træk. Det er helt afgørende, at regeringen og professionshøjskolerne prioriterer en af de allervigtigste uddannelser, vi har, siger Thomas Gyldal Petersen (S).
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her