Gå til hovedindhold
Dagtilbud

Kvaliteten af danske dagtilbud skal undersøges

Vi ved en del om hvad der skaber gode dagtilbud, men ikke hvor gode de danske dagtilbud er. Derfor er EVA nu gået i gang med en systematisk undersøgelse som kan danne grundlag for udvikling af kvalitet i de kommunale dagtilbud.

20. 05. 2019 - kl. 09:30
Tekst af Tom Ekeroth

Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) gennemfører i 2019 en undersøgelse af kvaliteten i kommunale daginstitutioner for tre-fem-årige i samarbejde med University College Nordjylland og med hjælp fra University College Absalon.

I Danmark tilbringer langt de fleste børn mellem tre og fem år flertallet af deres vågne hverdagstimer i et dagtilbud. Dagtilbuddene er derfor en vigtig arena i forhold til at sikre, at alle børn trives og udvikler sig. Man ved en del om, hvad der skaber gode dagtilbud, hvor børn trives og lærer, men vi ved ikke, hvor gode de danske dagtilbud rent faktisk er. Der findes ganske enkelt ingen systematisk, national viden om kvalitet i danske dagtilbud.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her