Gå til hovedindhold
Beskæftigelse

Ny kampagne skal få flere aarhusianere i arbejde

Aarhus Kommune lancerer i uge 37 beskæftigelseskampagnen ”Det betaler sig.” Kampagnen skal øge virksomhedernes opmærksomhed på den service, som jobcentret kan tilbyde, når virksomhederne har brug for hjælp til at finde kvalificeret arbejdskraft.

Foto: Colourbox
09. 09. 2019 - kl. 12:02
Tekst af Frederik Overby Vinding

Aarhus' nye kampagne "Det betaler sig" igangsættes i tæt samarbejde med en række af de vigtigste partnere fra byens erhvervsliv, herunder Erhverv Aarhus, Aarhus Haandværkerforening, AC, Dansk Byggeri Østjylland, Dansk Erhverv, DI Østjylland og LO-Aarhus – og så selvfølgelig de virksomheder, der medvirker i kampagnen med deres historier omkring det gode samarbejde med jobcentret. Og netop samarbejdet er afgørende for at få endnu flere i beskæftigelse. Det mener Social- og Beskæftigelsesrådmand, Kristian Würtz (S):

 – Sidste år satte vi et ambitiøst mål for beskæftigelsen i Aarhus, og vores succes afhænger i høj grad af det frugtbare samarbejde, som vi har med byens mange driftige virksomheder. Vi tror på, at der stadig er et uforløst potentiale, som kan udnyttes ved at hjælpe virksomhederne med at finde det rigtige match blandt de ledige aarhusianere. Men skal vi i mål, kræver det større opmærksomhed omkring de muligheder og den service, vi kan levere, og derfor sætter vi gang i kampagnen, siger Kristian Würtz.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her