Gå til hovedindhold
Skole
Inklusion

En tredje vej til inklusion

I Nyborg skal skolelederne i fællesskab fordele midler til specialundervisning og inklusion. Den netop vedtagne model viser en tredje vej til styring af økonomien på skoleområdet. Den triste baggrund er, at en meget stor del af kommunes børn ikke kan rummes i folkeskolen.

Foto: Colourbox
27. 02. 2020 - kl. 13:43
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

Nyborg Kommune har måske opfundet et Columbusæg i forhold til et problem, de fleste kommuner går og bokser med. Det handler om stigende udgifter til specialundervisning og inklusionsopgaven.

Tirsdag i denne uge vedtog politikerne en ny model for styring og ledelse af skoleområdet med overskriften ”På vej mod stærkere børnefællesskaber”.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her