Børnene: Lærerne interesserer sig ikke for vores digitale liv
Børn og unge savner engagerede og professionelle voksne, der kan hjælpe dem med deres digitale liv. Kommuner og skoler må træde i karakter i hverdagen, ikke kun når der er store, spektakulære sager, lyder opfordringen fra formanden for Medierådet for Børn og Unge og formanden for Danske Skoleelever.

Kun ti procent af skoleeleverne oplever, at deres lærer interessere sig for deres digitale liv og trivsel. Kun to procent af børnene oplever, at pædagogerne interesserer sig. Det viser en undersøgelse foretaget af Medierådet for Børn og Unge og Børns Vilkår, der hedder Digitale medier i Børnehøjde.
– Børn og unge mangler simpelthen relevante voksne, som de kan sparre med om deres digitale liv. Børnene oplever ofte, at der kun er fokus på det i skolerne, når der er de store, triste sager om hævnporno eller hurtcore, siger formand for Medierådet for Børn og Unge Stine Liv Johansen, der holder oplæg pået af temamøderne på KL's Børn og Unge Topmøde i Aalborg.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her