Gyldal: Mindre præcise retningslinjer giver fleksibilitet, men rejser spørgsmål om ansvar
De nye retningslinjer for skoleåbningen i fase to er mindre præcise end i fase et. Det giver større fleksibilitet, men medfører også et spørgsmål om, hvem der står med ansvaret, lyder det fra KL’s formand for børne- og undervisningsudvalget.

De oprindelige retningslinjer fra første fase af skoleåbnignen havde været så begrænsende, at mange kommuner formentligt kun kunne havde haft de ældste elever tilbage i skolen få timer om ugen. Men de nye retningslinjer, der kom onsdag, giver skolerne en anden mulighed for at lukke mere op, lyder det fra Thomas Gyldal Petersen (S), formand for KL's børne- og undervisningsudvalg og borgmester i Herlev Kommune.
– I udgangspunktet er vi glade for, at der er en retningslinje, som har lempet på blandt andet afstandskravet, så vi får mulighed for at få de ældste elever tilbage i et større omfang, end vi ellers kunne. Men det skaber også en diskussion, fordi retningslinjerne nu er mindre præcise, end de tidligere har været, siger han.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her