Ny model for skoleledelse skal hæve niveauet i udsat boligområde
Odense Kommune afprøver nu en ny model for skoleledelse, hvor en person med fokus på det socialpædagogiske arbejde indgår i ledelsen af den nye skole i Vollsmose. Det skulle hæve det faglige niveau blandt eleverne i det udsatte boligområde.
Skoleelever på en skole i udsat bolig har oftere mere med i bagagen end bøger, skriveredskaber og idrætstøj. Det kan være sociale udfordringer, fattigdom, bekymringer om familiemedlemmer og måske mangler madpakken indimellem. Det er ting, som kan gøre det svært at koncentrere sig om at lære.
Alt det er lærerne vant til at håndtere sideløbende med den faglige undervisning, men med ansættelsen af den nye socialpædagogiske leder på den fusionerede skole i Vollsmose skulle medarbejderne gerne opleve, at de får frigivet tid til at fokusere på undervisning i fagene.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her