Navne
Byråd
Valg

Billund skal have ny borgmester

Efter 20 år på posten har Billunds borgmester besluttet sig for ikke at genopstille.

Ib Kristensen (V), borgmester i Billund, genopstiller ikke. Foto: Billund Kommune
29. 09. 2020 - kl. 09:49
Tekst af Jon Kirketerp Jørgensen

Endnu en Venstre-borgmester trækker stikket og vælger ikke at genopstille. Efter 20 år som borgmester og 24 år som byrådsmedlem har Billunds borgmester Ib Kristensen (V) besluttet sig for ikke at genopstille til november næste år. Det skriver Venstre i Billund i en pressemeddelelse.

– Jeg holder utroligt meget af mit arbejde og sammen med mine gruppemedlemmer og det øvrige byråd at gøre en positiv forskel for vores kommune. Derfor har det været en meget svær beslutning, men i sidste ende har dåbsattesten været afgørende, siger Ib Kristensen.