Gå til hovedindhold
COVID19
Børn
Skole

Lærere: Tid, to lærere og ressourcer til svage elever får skolen godt i gang

Medlemmer i Danmarks Lærerforening peger på tolærerordninger, mere tid til den enkelte elev og flere ressourcer til svage elever som tiltag, der skal få undervisningen i folkeskolen tilbage på sporet.

Foto: Colourbox
09. 08. 2021 - kl. 13:18
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Undervisningen i landets folkeskoler har været udfordret, siden covid-19 gjorde sit indtog og ad flere omgange lukkede landets skoler i længere og kortere perioder. Trivslen, undervisningen og fællesskabet har været under pres, og nu peger medlemmerne af Danmarks Lærerforening på en række tiltag, der kan sikre en god genstart for folkeskolen.

94 procent af medlemmerne ser i ”meget høj”, ”høj” eller i ”nogen” grad tolærerordninger som et brugbart tiltag for at sikre en god genstart af skolen, mens 94 procent ønsker sig mere tid til den enkelte elev. Hele 96 procent af de adspurgte lærere mener i ”meget høj”, ”høj” eller i ”nogen” grad, at der skal prioriteres ekstra ressourcer til de mest udsatte elever ovenpå corona.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her