DLF: Der skal være mere fleksibilitet, når skolerne åbner igen
Når skolerne genåbner efter corona-hjemsendelse, skal skolerne i en periode have mulighed for en mere fleksibel anvendelse af de eksisterende ressourcer. For eksempel skal man droppe understøttende undervisning, mener Danmarks Lærerforening.

Ifølge Danmarks Lærerforening vil alle elever kunne komme godt videre, hvis skolerne får mulighed for at gøre den rigtige indsats, når de åbner igen.
Fagligheden og trivslen har i nogle tilfælde lidt under nedlukningen af den fysiske undervisning. Men det er muligt at indhente det forsømte, hvis skolerne får de fornødne redskaber til målrettede tiltag for eleverne. Danmarks Lærerforening har videregivet klare ønsker til undervisningsministeren om mere lokal frihed til at indrette undervisning så den tilgodeser elevernes forskellige behov.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her