Krav om socialt ansvar i udbud bar frugt: To ud af tre langtidsledige i job
19 ud af 27 langtidsledige kandidater er kommet i fast job efter samarbejde mellem kommune og rengøringsfirma. Fokus på socialt ansvar var et krav i udbud, som rengøringsfirmaet vandt.

Fokus på socialt ansvar i udbud bærer frugt i Ballerup. I hvert fald har et nu afsluttet projektforløb med Ballerup Kommune og servicevirksomheden Coor været med til at sikre, at 19 ud af 27 langtidsledige i forløbet er kommet i arbejde.
Projektet udspringer af et rengøringsudbud, som Coor vandt i januar sidste år. Her havde Ballerup Kommune besluttet, at social ansvar skulle være et konkurrenceparameter i udbuddet. Det udmøntede det sig i, at Coor på fire forskellige kommunale adresser, hvor de står for rengøring, lavede jobtræning for langtidsledige. Her kunne de øve sig på rengøringsarbejdet sammen med en erfaren makker og på den måde blive bedre rustet til at varetage et regulært job.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her