Kommuner har i stor stil taget nye teknologier i brug
Teknologi og det digitale er gået fra at være noget, man beskæftigede sig med administrativt til at være en integreret del af kernevelfærden i kommunerne, viser KL’s Teknologiradar 2021.

Skærmbesøg hos ældre, chatbots i borgerservice, virtual reality på socialområdet, sensorer i bygninger og robotsoftware til automatisering af administrative rutineopgaver. Eksemplerne på digitale og teknologiske løsninger i den kommunale velfærd er mange. Nye teknologier er i stigende omfang centrale for, at kommunerne kan møde borgerne på nye måder og finde nye løsninger i den kommunale service. Det viser KL’s Teknologiradar for 2021.
Radaren er et digitalt redskab, der giver overblik over teknologiernes modenhed i kommunerne. Radaren lægger også op til dialog om, hvordan kommunerne kan løfte velfærden og løse klimaudfordringerne med ny teknologi.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her