10
Ældre, klima og skoler er i fokus i valgkampen, hvor flest bruger penge på brochurer og plakater
Op mod kommunalvalget vil flest kandidater have fokus på ældreområdet, klima og miljø og folkeskolen i valgkampen, viser en undersøgelse, som Danske Kommuner har gennemført. Flest kampagnekroner går til brochurer og valgplakater, mens annoncering på sociale medier er blevet mere populært end avisannoncer.
Gladsaxe brød reglerne, da viceborgmestre byttede plads
Tilsynet konstaterer, at omrokeringen mellem Gladsaxes 1. og 2. viceborgmester ikke skete efter bogen. Venstre er chokeret over både forvaltning og borgmester.

Kandidater smittes, mens kommuner opruster før valgdagen
Coronasmitten breder sig igen i samfundet, og det har fået flere kandidater til at aflyse indslag i valgkampen, mens kommunerne har travlt med at forberede et coronasikkert valg.

Silkeborg håber på at fastholde høj valgdeltagelse blandt unge
Siden 2009 har man i Silkeborg fået valgdeltagelsen blandt unge under 30 år betydeligt op. De målretter indsatser mod unge og håber at kunne fastholde deltagelsen til dette kommunalvalg.