Ældre, klima og skoler er i fokus i valgkampen, hvor flest bruger penge på brochurer og plakater
Op mod kommunalvalget vil flest kandidater have fokus på ældreområdet, klima og miljø og folkeskolen i valgkampen, viser en undersøgelse, som Danske Kommuner har gennemført. Flest kampagnekroner går til brochurer og valgplakater, mens
annoncering på sociale medier er blevet mere populært end avisannoncer.
##ContentBoxStart##265937##ContentBoxEnd##
Det er de store velfærdsområder samt klima og miljø, der hitter som temaer i valgkampen. Det viser en spørge-skemaundersøgelse, som Danske Kommuner har gennemført blandt alle landets byrådspolitikere. Ældreområdet, klima og miljø og folkeskoleområdet er på top-tre over både de temaer, politikerne selv vil have fokus på i valgkampen samt de temaer, de forventer vil dominere valgkampen i deres respektive kommuner.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her