KL: Det er et alvorligt problem, at uddannelsen ikke fuldt ud matcher behovet i praksis
Kvaliteten af pædagoguddannelsen skal hurtigst muligt forbedres, mener Thomas Gyldal Petersen (S), formand for Børne- og Undervisningsudvalget i KL. Han opfordrer regeringen til at samle parterne efter evaluering af pædagoguddannelsen.

Det er især problematisk, at uddannelsen ikke klæder de nyuddannede godt nok på til det, der venter i praksis. Den samlede evaluering af pædagoguddannelsen bekræfter ifølge KL kommunernes billede af, at der er behov for et tydeligt løft af pædagoguddannelsens kvalitet.
Evalueringen viser blandt andet, at lederne i overvejende grad ikke er tilfredse med de nyuddannede pædagogers kompetencer. Kun 23 procent af personaleledere oplever, at dimittenderne generelt er klædt godt på til det, der venter dem i praksis.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her