Rekruttering og kvalitet går hånd i hånd i den kommunale ældrepleje
Rekruttering og kvalitet går hånd i hånd i den kommunale ældrepleje

Rekrutteringsudfordringerne på ældreområdet er en realitet. På tværs af landets kommuner ser vi, hvordan det bliver sværere og sværere at rekruttere den nødvendige arbejdskraft på sundheds- og ældreområdet. Det sker samtidig med, at der dag for dag bliver flere ældre, og gruppen af borgere på 80 år og derover stiger med 160.000 i løbet af de næste 10 år. Rekruttering og fastholdelse af dygtige medarbejdere er derfor en helt central forudsætning for, at vi kan indfri alle de ønsker, vi har for vores ældrepleje i fremtiden.
KL udgav i 2018 handlingsplanen ”Flere hænder til sundheds- og ældresektoren”. Flere initiativer er gennemført, og der arbejdes målrettet med øget rekruttering og fastholdelse lokalt. Men vi er langt fra i mål, og vi er nødt til at erkende, at vi udover de mange igangværende indsatser har brug for stadig mere handling på området.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her