Navne

Stor udskiftning på de kommunale direktionsgange: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

01. 04. 2022 - kl. 12:32
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Der har været fart på navnenyhederne denne uge, og i de kommunale direktør- og cheflag er der sket mange jobskift i denne uge.

Vi starter i Solrød, hvor kommunaldirektør Henrik Winther Nielsen nu er endegyldigt fortid. I denne uge har byrådet i Solrød nemlig besluttet, at samarbejdet med Henrik Winther Nielsen skal ophøre med øjeblikkelig virkning. Han blev fritaget for tjeneste den 28. februar, efter økonomiudvalget indstillede til byrådet, at samarbejdet med Henrik Winther Nielsen skulle ophøre. Solrød skal nu på jagt efter en ny profil, siger borgmester Emil Blücher.