Byråd
Navne

Tidligere Hillerød-borgmester er død

Jens S. Jensen (S), der var borgmester i Hillerød fra 1986 til 2000 med kun en kortvarig afbrydelse, er død.

Det var blandt andet under Jens S. Jensen, at Hillerød fik shoppingcentret Slotsarkaderne og udviklede sig fra en soveby til en regional hovedstad. Foto: Tine Uffelmann/VisitNordsjælland

01. 04. 2022 - kl. 12:16
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Torsdag gik flaget på halv på Hillerød Rådhus, efter tidligere borgmester Jens S. Jensen (S) døde onsdag. Det oplyser Hillerød Kommune ifølge sn.dk.

Jens S. Jensen var borgmester i den nordsjællandske kommune fra 1986 til 2000. Dog var borgmesterperioden kortvarigt afbrudt af Valborg Sandberg fra 1994 til 1997.