Byråd
Navne

Tøffe vil være borgmester i Aarhus og Gyldal bliver turistchef i Italien: Her er årets aprilsnarre

Jacob Bundsgaard (S) erkender nederlaget på forhånd. Og så skal man være lidt bekymret, hvis man er bilejer i København.

Foto: Niels Henrik Dam/Ritzau Scanpix

01. 04. 2022 - kl. 12:41
Tekst af Mads Brandsen

Vanen tro driver både medier og politikere gæk med danskerne 1. april. Vi har samlet nogle af de sjoveste eksempler her.

Vi begynder i Aarhus, hvor den tidligere fodboldspiller Stig Tøfting ifølge Berlingske går efter at blive borgmester ved næste kommunalvalg. ”Plæneklipperen”, som han også kaldes, har stiftet lokallisten Byrødderne. Den siddende borgmester Jacob Bundsgaard (S) erkender, at han nok må aflevere borgmesterkæden om lidt over tre år.