8 resultater

Ny formand: Det er helt afgørende, at vi får mere frihed i den kommunale beskæftigelsespolitik

KL
Arbejdsmarkedspolitik
Beskæftigelse

Odense-borgmester Peter Rahbæk Juel (S), der er ny formand for KL’s arbejdsmarkeds- og borgerserviceudvalg, vil kæmpe indædt videre for at få beskæftigelsesområdet omfattet af frisætning. Men Peter Rahbæk Juels hjerte banker ikke kun for frihed. Han vil nemlig også have flere unge med og sikre, at de får en bedre start ind i ungdoms- og voksenlivet.

Staten dropper salget af Charlottenlund Slot

Byråd

Der bliver alligevel ikke tale om et salg af Charlottenlund Slot, fortæller Venstres kulturordfører. I Gentofte vækker meldingen glæde, men formanden for planudvalget ser tilbage på en underlig proces.

Selv om Bünyamin blev vraget som spidskandidat, brænder han stadig for politik

Navne

Efter 15 år med rådmandsposter på skiftevis børn- og ungeområdet samt teknik og miljø, er Venstres erfarne mand i Aarhus Byråd nu tilbage som menigt byrådsmedlem. Nu er det kulturen, der optager ham.

Esbjerg vil indføre spærretid tre måneder før valg

Administration

Kandidater til både byrådet og Folketinget begrænses fremover i at besøge kommunale institutioner forud for valg.

Elever på kommunalt gymnasium udsat for krænkelser gennem 20 år

Skole

Medarbejdere på Sankt Annæ Gymnasium i København har i perioder skabt en seksualiseret kultur i skolens kor, påpeger en advokatundersøgelse. Skolens rektor siger undskyld og kalder det ”et klart svigt”.

Aabenraa finder ny erhvervschef lokalt

Administration
Erhverv
Navne

Helle Malene Kjølsen Olsen kommer fra en stilling som direktør for den lokale erhvervsforening.