Byråd
Navne

Selv om Bünyamin blev vraget som spidskandidat, brænder han stadig for politik

Efter 15 år med rådmandsposter på skiftevis børn- og ungeområdet samt teknik og miljø, er Venstres erfarne mand i Aarhus Byråd nu tilbage som menigt byrådsmedlem. Nu er det kulturen, der optager ham.

Foto: Jens Thaysen/Jysk Fynske Medier/Ritzau Scanpix

04. 04. 2022 - kl. 12:33
Tekst af Mads Brandsen

Tilbage i august 2020 kom Venstre i Aarhus med en melding af den slags, der vækker en vis opsigt. Partiets politiske leder i byrådet, daværende teknik- og miljørådmand Bünyamin Simsek, skulle ikke længere være partiets spidskandidat. Der var brug for nye kræfter, som kunne sikre Venstre fremgang ved kommunalvalget i november 2021.

Den fremgang udeblev. Tværtimod gik partiet tre procent tilbage til 11,9, men der blev dog stadig plads til Bünyamin Simsek i den fire mand store byrådsgruppe. Det er han glad for, for han er overhovedet ikke færdig med kommunalpolitik.