Skole
Navne

Skoleleder bliver ny skolechef i Esbjerg

Esbjergs nye chef for skoleområdet kommer med 30 års erfaring som lærer og leder i folkeskolen.

Foto: Esbjerg Kommune

04. 04. 2022 - kl. 10:14
Tekst af Mads Brandsen

Lederen af Cosmosskolen i Esbjerg gennem de sidste syv år, Morten Mærsk Schmidt, bliver kommunens nye skolechef.

Bortset fra en kort afstikker til Varde har han været ansat ved folkeskolerne i Esbjerg siden 1995. Efter at have været leder af Bryndum Skole fra 2012 fik han i 2015 ledelseansvaret på Cosmossolen, der tæller tre afdelinger. Det er en klar fordel med en skolechef, der kender området så godt, pointerer direktør for børn og kultur, René G. Nielsen, i en pressemeddelelse.