Sundhed

Det haster med at få en national kvalitetsplan

Kvalitetsstandarder for de kommunale sundhedstilbud er tvingende nødvendige. Det var der bred opbakningen til fra alle parter på topmøde i Lægeforeningen. Men spørgsmålet om, hvor stramt den kommunale kvalitet skal styres, var det sværere at nå til enighed om.

Der var bred opbakning til en national kvalitetsplan på mandagens topmøde. Foto: Claus Boesen

05. 04. 2022 - kl. 12:02
Tekst af Gitte Johansen, gij@kl.dk

En national kvalitetsplan er ikke sexy, men den er tvingende nødvendig.

Sådan lød det fra Venstres sundhedsordfører Martin Geertsen på mandagens topmøde i Lægeforeningen. Her havde KL, Danske Regioner, FOA, Dansk Sygeplejeråd og Lægeforeningen kaldt til topmøde for at drøfte den lovede kvalitetsplan.