8 resultater

Finansministeren: Regeringen vil dække kommunernes Ukraine-udgifter

Flygtninge

I et brev til KL slår finansminister Nicolai Wammen fast, at regeringen under ét vil dække kommunernes nettomerudgifter, der vedrører håndteringen af flygtninge fra Ukraine.

Minister ophæver kirkes protest mod vindmøller: Vil ændre kirkernes vetoret

Folketinget
Teknik

Indenrigs- og boligminister Kaare Dybvad Bek (S) har ophævet Viborg Stiftsøvrigheds indsigelse mod Vesthimmerland Kommunes forslag om opstilling af seks vindmøller ved Bjørnstrup. Han erklærer sig også parat til at ændre kirkernes indsigelsesret.

Familieklasse skal give ukrainske flygtninge i Brøndby den bedst mulige velkomst

Udland
Ukraine

Brøndby Kommune har oprettet en familieklasse for ukrainske flygtninge i alle aldre. I klassen er der pædagogisk personale, der hjælper med at aktivere børnene og svare på praktiske spørgsmål fra de voksne. Den håndholdte tilgang er vigtig i arbejdet med de ukrainske flygtninge, lyder det fra direktør i kommunen.

Skoleledernes formand med opfordring: Undervis ukrainske børn på ukrainsk

Skole
Flygtninge

Claus Hjortdal, der er formand for landets skoleledere, mener, ukrainske flygtningebørn bør undervises på ukrainsk frem til sommerferien. Flere partier bakker op om forslaget.

Byrådsmedlem vil ind i landspolitik

Byråd
Folketinget
Navne

Tine Hessner (R), der er byrådsmedlem i Furesø, er blevet valgt som folketingskandidat for Radikale Venstre i Egedalkredsen.

Strynø er Årets Ø

Landdistrikter

Efter skarp konkurrence mellem de tre nominerede øer Femø, Fejø og Strynø, er Strynø løbet med sejret som Årets Ø 2022.