Byråd
Folketinget
Navne

Byrådsmedlem vil ind i landspolitik

Tine Hessner (R), der er byrådsmedlem i Furesø, er blevet valgt som folketingskandidat for Radikale Venstre i Egedalkredsen.

Tine Hessner (R) vil i Folketinget. Foto: Furesø Kommune/Ebbe Forup

07. 04. 2022 - kl. 10:44
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Borgerne i Furesø får endnu en lokal kandidat på stemmesedlen ved næste folketingsvalg. Byrådsmedlem Tine Hessner (R) er nemlig blevet valgt som folketingskandidat for Radikale Venstre i Egedalkredsen. Det skriver sn.dk.

– Det kribler i mig. Jeg vil ind på Christiansborg for at gøre en forskel. Det kan jeg gøre med min kommunale erfaring, men også med min solide base i vores parti, siger Tine Hessner til sn.dk med henvisning til, at hun er medlem af partiets hovedbestyrelse og forretningsudvalg.