Udland
Ukraine

Familieklasse skal give ukrainske flygtninge i Brøndby den bedst mulige velkomst

Brøndby Kommune har oprettet en familieklasse for ukrainske flygtninge i alle aldre. I klassen er der pædagogisk personale, der hjælper med at aktivere børnene og svare på praktiske spørgsmål fra de voksne. Den håndholdte tilgang er vigtig i arbejdet med de ukrainske flygtninge, lyder det fra direktør i kommunen.

Brøndbys borgmester Kent Magelund (S) var på besøg i familieklassen kort efter åbningen. Foto: Brøndby Kommune

07. 04. 2022 - kl. 11:56
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

– Vi har fra starten været optaget af, hvad vi gør med børnene og de unge, og hvordan vi får taget godt imod familierne. De fleste flygtninge i kommunen er indtil videre kommet selv og er privat indkvarteret. Det er vigtigt, at vi kan byde dem ordentlig velkommen, og at vi får givet dem en dagligdag hurtigst muligt.

Sådan lyder det fra Bente Skovgaard Kristensen, der er direktør for børn, kultur og idræt i Brøndby Kommune og en dem, som har været med til at starte en familieklasse for ukrainske flygtninge.