Landdistrikter

Strynø er Årets Ø

Efter skarp konkurrence mellem de tre nominerede øer Femø, Fejø og Strynø, er Strynø løbet med sejret som Årets Ø 2022.

Strynø har cirka 200 beboere, og det er det særlige fællesskab på øen, som i høj grad har imponeret dommerne. Foto: Colourbox

07. 04. 2022 - kl. 10:34
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Der er grund til fejring på den sydfynske ø Strynø. Øen er nemlig blevet kåret til Årets Ø 2022.

– Det er så velfortjent. Strynø er en ø i særklasse med et fantastisk fællesskab. Jeg glæder mig meget på hele Langeland og især strynøboernes vegne. Der er ingen tvivl om, at Strynø er et helt særligt skønt sted i Danmark, siger Langelands borgmester Tonni Hansen (SF).