Navne
Byråd

Fra byrådet til Folketinget og chefnyt: Her er ugens navne

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

08. 04. 2022 - kl. 09:50
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Mens sidste uges udgave af Transfervinduet blev en længere affære, fordi Danske Kommuner havde noteret sig masser af navnenyheder, er denne uge en mere stille af slagsen.

Rundturen starter i Furesø, hvor det lokale byrådsmedlem Tine Hessner (R), der blev valgt for første gang i 2017, nu også har sikret sig et folketingskandidatur. Hun er nemlig blevet valgt som Radikale Venstres folketingskandidat i Egedalkredsen. Til det lokale medie sn.dk siger hun, at det kribler i hende for at komme på Christiansborg, hvor hun vil gøre en forskel.