Byråd
Navne
Folketinget

Fynske politikere forlader Nye Borgerlige

Tre fynske politikere siger farvel til Nye Borgerlige. Det koster partiet pladsen i byrådet i Odense.

Andreas Møller, der er 1. viceborgmester i Odense, repræsenterer ikke længere Nye Borgerlige. Foto: Odense Kommune

19. 04. 2022 - kl. 10:55
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Nye Borgerlige er blevet tre lokalpolitikere fattigere, efter de fynske politikere Kristian Juul Nielsen, Jan O. Pedersen og Andreas Møller har besluttet at forlade partiet. Det oplyser de i en pressemeddelelse ifølge TV2 Fyn.

Ifølge mediet tager partiet afstand fra nepotisme, kammerateri og rygklapperi, men Kristian Juul Nielsen, der er tidligere lokalformand for de nordfynske kredse og folketingsgodkendt kandidat, siger til TV2 Fyn, at partiet ikke kan leve op til sine egne krav til omverdenen.