Flygtninge

Randers ansætter Ukraine-chef

For at sikre en hurtig og samtidig koordineret indsats, når ukrainske flygtninge i løbet af kort tid skal sluses ind i det danske samfund, har Randers Kommune ansat Birgitte Guldberg som Ukrainechef.

Birgitte Guldberg er ny Ukrainechef i Randers Kommune. Foto: Randers Kommune

19. 04. 2022 - kl. 12:25
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Randers Kommune har fået en Ukrainechef i Birgitte Guldberg. Hun skal sikre en hurtig og koordineret indsats i kommunen.

– Opgaven er meget kompleks og samtidig kender vi ikke omfanget. Det kræver, at vi har en person, der kan drive opgaven. Den er så stor, at det kræver dedikerede kræfter. Og det har vi fundet den helt rette person til, siger Jesper Kaas Schmidt, der er kommunaldirektør i Randers Kommune, i en pressemeddelelse.