Valg
EU

Onsdag er første dag med brevstemmer til folkeafstemning

Den 1. juni skal danskerne til folkeafstemning om EU-forsvarsforbeholdet, men allerede fra onsdag kan de første brevstemme.

Allerede nu kan danskerne brevstemme til folkeafstemningen. Foto: Colourbox

20. 04. 2022 - kl. 12:26
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Onsdag kan landets kommuner tage imod de første brevstemmer til folkeafstemningen om EU-forsvarsforbeholdet, som finder sted den 1. juni. Det oplyser Indenrigs- og Boligministeriet.

Man kan afgive sin brevstemme i alle landets kommuner, og udover borgerservicecentrene, giver nogle kommuner også mulighed for at brevstemme på biblioteker og andre steder. Vælgerne kan brevstemme til og med den 28. maj, og det er endda muligt indtil denne dag at brevstemme flere gange og dermed ændre sin stemme.