Arbejdsmarked
Ældre
Velfærd

Nyborg ansætter unge på plejecentre

Nyborg Kommune har søgt 14-17-årige, der vil gå til hånde på kommunens plejecentre.

14-17-årige kan nu få job i de fem plejecentre i Nyborg Kommune. Foto: Colourbox

21. 04. 2022 - kl. 12:25
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

I Nyborg Kommune vil man nu forsøge at rekruttere unge mellem 14 og 17 år til at arbejde på kommunens plejecentre. De unge skal gå til hånde og lette arbejdet for de ansatte og være gode indslag i beboernes liv. Det skriver TV2 Fyn.

Nyborg har besluttet at rekruttere unge, fordi antallet af ældre og plejekrævende borgere i kommunen stiger, mens det halter med søgningen til SOSU-uddannelser. Nyborg vil således mangle 250 medarbejdere i ældresektoren i 2030, hvis man fremskriver udviklingen.