Biblioteker
Navne

Nyt formandskab i Danmarks Biblioteksforening

På det bibliotekspolitiske topmøde i Aalborg er der valgt nyt formandskab for de næste fire år.

Annette Wolgenhagen Godt, Paw Østergaard Jensen og Claus Mørkbak Højrup udgør det nye formandskab i Danmarks Biblioteksforening. Foto: Danmarks Biblioteksforening.

22. 04. 2022 - kl. 10:29
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Torsdag var der bibliotekspolitisk topmøde i Aalborg. Her skulle der afholdes valg til foreningens formandskab de kommende fire år. Den politiske ledelse skal afspejle kommunalvalgets resultater, og det medførte, at der på mødet skulle vælges ny formand og politisk næstformand.

Paw Østergaard Jensen (S), der sidder i kommunalbestyrelsen i Albertslund, blev valgt til ny formand. Han afløser Steen Bording Andersen (S) fra Aarhus.